Nu sitter vi här i Lund igen och Wilde ska snart sövas och göra en MR. Man hittade ju en aktivitet på hans senaste EEG, så nu vill läkarna kolla så allt ser bra ut med hjärnan. Han blev stucken 3 ggr för att få en infart och det var allt annat än trevligt. Tårarna sprutade och han grät en halvtimme efteråt. Märks han börjar bli äldre och förstår mer. Han liksom kom på sig själv efter ett tag: vänta nu, va jag inte ledsen precis. Jooo. Buuuuhuhuhu. Jag skrattade mest åt honom och kallade honom för Kryddarn:) Sen fick han en hjärnuggla av sköterskorna som heter Stig. Och vi älskar Stig redan. Hjärnugglorna kommer från en mamma med en dotter som har en hjärnskada. Hon uppmanar alla att virka ugglor, döpa dem och skicka de till avdelning 62 och 63 här i Lund. Så får alla barnen med en neurologisk sjukdom en egen uggla när de är inlagda här. Vilka människor det finns! Så fint. Och kan tänka er att det gör mycket för barnen som är här. Ugglan Stig har blivit virkad av en Helen Rahmberg. Tack snälla Helen för ditt varma hjärta och för att din uggla fick min son att glömma sina dumma stick! Nu kommer sköterskorna och det är dax för narkos. Vi hörs snart igen...

4 kommentarer

Ann

19 May 2016 22:55

Hoppas allt gick bra! Kramar till familjen./ Ann

Svar: Hej Ann. Undersökningen gick jättebra. Var hemma halv elva igårkväll. Nu tar det nog ett tag innan svaren kommer. Håll tummarna. Kram
Malin

Birgitta

20 May 2016 09:48

Inte lätt att vara liten och bli stucken. Hoppas svaren är negativa (eller positiva, hur man nu ser det).
Jag trodde först det var sköterskan som hette Stig. En skötare alltså. Tog en stund innan jag fattade att det var ugglans namn. Och vilken otroligt fin uggla sen!
Kram på er och puss på Wilde :)

Emely

08 Oct 2016 14:19

Usch vad hemskt. Vem tycker om att bli stucken! Men tur lilla Stig gjorde Wilde glad :)

Petra

21 Apr 2017 14:01

Åh denna bild har jag inte sett innan. Så fin den är ❤️❤️ kram från mig och Love

Kommentera

Publiceras ej