Det va längesen det kom en uppdatering av Wilde och det av flera olika anledningar, mest för jag mår riktigt dåligt i graviditeten, men nu ska jag försöka mig på en sammanfattning. På det stora mår prinsen fint! Vi har varit och gjort en ny undersökning på ögonen. Läkarna misstänkte att tumörer växte i kärlen i vänstra ögat innan sommaren. Men det såg man inte nu. Kärlens svullnad hade snarare dragit ihop sig och ser bättre ut! Det gillar vi:) Hurra! Wilde har under sommarmånaderna haft svårt att gå upp i vikt och från maj-september hände inte mycket på vågen. Sen var han rätt sjuk när vi va på semester, med bland annat slem i lungorna. Han kunde då inte behålla sin mat alls och va bara skinn och ben. Vi har sagt vi vill byta mat ett tag till dietisten, men hon ville byta mat efter sommaren. Så vi väntade. Och vilken skillnad det blev! På 1 månad gick Wilde upp 1 kilo och på 3 månader har han nu gått upp 2 kilo. Så vi är mycket nöjda. Han har till och med börjat kännas lite tung! Mest skönt är det att veta att Wilde inte ligger på underskott när han blir sjuk. En vanlig förkylning tar ju hårt på honom och hans vikt då han kräker mycket av allt slem. Och förkylningar har vi haft gott om sista månaden. Wilde har varit förkyld och febrig i nästan fyra veckor. Men har nu varit frisk 1 vecka så det är skönt. Utvecklingsmässigt så händer småsaker hela tiden fast väldigt långsamt. Han sätter sig upp ibland. Står på alla fyra i krypställning och gungar. Han blir mer "stabil" för varje månad som går känns det som. Men han är ju överlag som en 5 månaders bebis. Tänk om 3 månader blir han 2 år. Galet!
Wilde har börjat himla mer med ögonen så vi räknar nu gångerna han gör det om dagen. Mest så vi har koll på hans epilepsi. Så ja vi kämpar på! Just ja... Han har ju mycket problem med sina kräkningar fortfarande. Det är ju hans största bekymmer vad vi tycker. Det är den största anledningen till varför vardagen är jobbig för Wilde. Han blir så matt och slö efter varje kräkepisod. Så eftersom han gick upp så bra i vikt med den nya maten nu, så har vi sänkt volymen lite i förhoppning på att kräkningarna ska bli mindre. Men tyvärr verkar det inte fungera. Så Wilde har fått kontakt med en nutritionsteam utöver sin dietist. Mer om det i ett eget inlägg. Nu blev detta en väldigt ihoppressadsammanfattning och jag vet att det är så många som tittar in här varje dag och genuint bryr sig om Wilde. Jag vill verkligen be er om ursäkt för jag inte har kunnat skriva. Vi uppskattar och är väldigt ödmjuka för ert engagemang i vår prins! Nu är snart lillasyster här och jag får tillbaka min kropp igen. Så håll utkik här på bloggen. Det kommer uppdateras mer framöver. Kram!

1 kommentarer

Anonym

17 Dec 2016 07:14

Underbart att läsa om Wildes framsteg! Jag blir så glad att se o höra att det går framåt. Håller tummarna för att det ska bli bättre med slemmet också. Sen blir det ju kul för er alla när lillasyster kommer. Vilken lycka🙏. Jag vill passa på att önska er alla i familjen en riktigt God Jul, speciellt till Rocky o Troja som är värda det bästa😍😍. Kram Monica

Kommentera

Publiceras ej